Els mercats municipals guanyen quota de compra, però el supermercat continua sent el centre de consum

Segons l’última enquesta sobre hàbits de consum elaborada per la Mesa de Participació Associacions de Consumidors (MPAC) els mercats municipals guanyen atracció de cara al comprador (passen de l’11% del 2021 al 13%, el 2022). Tot i que el supermercat continua sent el centre neuràlgic de les compres del consumidor català, un 53% de les compres de la cistella de la compra es faria en aquesta superfície. Un 11% dels consumidors es queden amb el petit comerç.

 

L’estudi també analitza l’estat de la compra online a Catalunya. L’estudi revela que el 20% dels consumidors catalans utilitzen internet com a canal de compra habitual, encara que aquesta quota triplica la mitjana estatal.

L’estudi també es fa ressò de la importància que el consumidor dóna a les xarxes socials que les pren com a font d’informació per acceptar o rebutjar el producte.

El consumidor català és conscient de la importància de l’alimentació per a la salut i, segons això, un 73% afirma mantenir hàbits saludables. més d’un terç dels consumidors asseguren que en determinen la compra en funció de si el fabricant o el distribuïdor té un comportament social ètic.

Més informació a EL PERIÓDICO DE CATALUNYA

 

 

 

Col·laboradors