Interovic reuneix a ‘Pastoreo’ les IGP

INTEROVIC, la Interprofessional Agroalimentària de l’Oví i el Caprino, va reunir a Pastoreo, l’esdeveniment que porta el camp a la ciutat organitzat de l’1 al 3 de desembre, en un col·loqui, a alguns dels principals representants de les Indicacions Geogràfiques Protegides: Juan Méndez tècnic a la IGP lechazo de Castella i Lleó; Yolanda García, de promoció i distribució IGP de Cordero Manchego; Raúl Muñiz, director de la IGP de Cordero d’Extremadura i de la IGP Cabrito de Extremadura i Javier Ayechu, president de la IGP Cordero de Navarra.

 

 

Una cita celebrada el passat divendres 1 de desembre que replica la reunió de l’any passat on van estar totes les IGP presents i que va tenir lloc prèvia a l’obertura de l’esdeveniment Pastoreo que ha celebrat la tercera edició a Madrid després de l’èxit el 2022 on va acollir més de 3.000 visitants.

El col·loqui, moderat per Jesús Terrés, periodista i fundador de l’agència Lobo, que col·labora amb INTEROVI, i per la cuinera i influencer, Clara Pérez Villalón, va veure sobre la generació de valor de marca i l’arribada a nous públics i va ser un diàleg entre tots dos en què van participar tots els assistents.

Durant la xerrada es van llançar preguntes sobre diferents qüestions com què és marca valuosa i quines qualitats ha de tenir, com diferenciar-se al taulell de la carnisseria on tots els productes semblen (més o menys) iguals, la importància de la presentació, com arribem al públic jove amb un producte tradicional i si la indústria hauria de continuar potenciant la marca Espanya.

Temes que van obrir debat i participació de tots els assistents, ja que el format va ser informal i va fomentar la participació de tothom.

Durant el col·loqui es va parlar de la importància de treballar totes les IGP en conjunt més enllà de tota la feina individual que es realitza i de la necessitat de fer aquest tipus de reunions amb una periodicitat més gran per afrontar junts els reptes del sector.

«Els productes i les marques que es fan imprescindibles són les que et canvien la vida», va sentenciar Clara Pérez Villalón.

ÚLTIMES NOTÍCIES

El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació global de 4.163 milions d’euros i es va posicionar com el primer grup empresarial del sector de l’alimentació a Espanya. Una part molt significativa d’aquesta activitat es concentra a Aragó, on la companyia va assolir una facturació de 904 milions d’euros, cosa que representa el 21,7% del total del grup. Aquesta aposta estratègica per la regió es tradueix en una sòlida implantació industrial, amb sis fàbriques i un centre logístic distribuïts a diferents localitats aragoneses. Presència industrial a Aragó La companyia compta amb una planta de pinsos i un escorxador de porcí a Ejea de los Caballeros, una fàbrica de farina a Tardienta, una incubadora avícola a Sástago, una planta de processament de subproductes a Mercazaragoza i un assecador i comercialitzadora de pernil a Calamocha. Aquesta xarxa de centres genera més de 2.360 llocs de treball directes a la comunitat. Inversió i eficiència productiva Durant el 2024, Grup Vall Companys va destinar més de 8,2 milions d’euros a noves inversions a Aragó, amb l’objectiu de modernitzar les instal·lacions, millorar l’eficiència energètica i incorporar tecnologies d’última generació. Destaca la inversió realitzada a Calamocha, on s’han instal·lat plaques solars i calderes de biomassa, i s’hi ha incorporat tecnologia d’altes pressions per garantir la competitivitat als mercats internacionals. També s’han executat millores importants a Ejea i Mercazaragoza, amb un fort component en autoconsum energètic. Aragó, eix de l’economia circular del Grup La comunitat aragonesa també s’ha convertit en el centre neuràlgic dels projectes d’economia circular del grup. Entre ells, el desenvolupament de Biovall Heparine Science en col·laboració amb Bioibèrica, per a la producció d’heparina a partir de mucosa porcina, i l’ampliació de VEOS Ibèrica, a Monzón, especialitzada en la transformació de sang porcina en ingredients proteics. Aquest darrer projecte preveu una inversió superior a 71 milions d’euros, amb la incorporació de línies de producció per a col·lagen i plasma destinats al consum humà. Talent, formació i projecció internacional L’aposta pel talent local i la formació contínua és un altre dels pilars del grup, que compta amb més de 200 convenis amb universitats i centres de formació professional, molts a Aragó. El 2024, Vall Companys va invertir més de 480.000 euros en formació interna, cosa que li ha valgut el reconeixement com a TOP Employer per cinquè any consecutiu. En paral·lel, el grup manté la seva projecció internacional a Amèrica Llatina, on des del 2017 ha desenvolupat aliances a països com Perú, Colòmbia, Mèxic, Uruguai i Brasil, fomentant la producció local i generant noves oportunitats professionals per al seu equip. Enviar comentarios Paneles laterales Historial Guardado Resultados de traducción disponibles
El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació […]
Veure més

Col·laboradors