El Japó ha acollit fins al 25 de juny nombroses trobades internacionals per al sector, una iniciativa estratègica que suposa un gran impuls per posar en contacte compradors i importadors del mercat oví, cabrum i boví sota el resguard de la marca paraigües Beef & Lamb from Spain, impulsada per INTEROVIC en conjunt amb la interprofessional PROVACUNO. Les trobades comercials van començar a l’Hotel St. Regis d’Osaka i van continuar a les instal·lacions de l’Institut Cervantes, a Tòquio. A aquestes dues ciutats s’hi van desplaçar diverses empreses espanyoles amb l’objectiu d’entaular relacions comercials amb més de cinquanta compradors nipons.
La fira alimentària Japan Food Expo (JFEX) de Tòquio ha acollit com a expositors les dues interprofessionals. S’ha realitzat showcookings i degustacions on el xai espanyol ha sorprès tots els assistents pel seu sabor delicat i tendresa. “El cert és que el xai amb marca Espanya arriba en el millor moment gràcies al fet que els japonesos aposten cada cop més per carns suaus i saboroses com les nostres.” conclou Tomás Rodríguez, director d’INTEROVIC.
Aquesta trobada es converteix en una nova oportunitat del sector per transmetre el valor dels productes carnis espanyols sota el segell internacional Beef & Lamb from Spain, que representa la riquesa i la qualitat alimentària del nostre país.
Aquesta activitat promocional al Japó ha estat cofinançada pel Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, que col·labora activament en la promoció dels productes agroalimentaris espanyols al mercat exterior.
Gran aposta pel mercat internacional
Espanya és el principal país productor de carn de xai i el segon en carn de cabrum gràcies a les més de 114.000 explotacions ovines i 75.000 caprines amb què comptem. A nivell internacional, l’exportació de carn de llet, xai i cabrit és una de les vies més importants de creixement econòmic del sector, diversificant els seus mercats i permetent la seva expansió a través dels països europeus i tercers països.
Durant aquest any, INTEROVIC continua apostant per aquests mercats internacionals, començant pel Japó i amb projectes enfocats a ampliar les seves relacions amb la Xina, Singapur i Tailàndia.
Des de la interprofessional de l’oví i cabrum s’estan fent grans esforços per connectar comercialment amb el continent asiàtic, ja que és un dels motors econòmics del món i les carns de xai i cabrit d’Espanya són un aliment amb un gran potencial de creixement.