Les carns fresques, el peix, el marisc i les fruites són les categories on s’ha notat més la reducció de la despesa de la cistella de la compra. Així conclou la V Edició de l’Observatori de frescos, informe realitzat per una cadena de supermercats, en què s’explica que les llars espanyoles van pagar una mitjana del 8% més pels productes frescos, respecte al 2021 i la causa cal buscar-la a la inflació.
Les llars espanyoles van gastar 35.625 milions d’euros en la categoria de frescos el 2022, sent les fruites i verdures les que concentren una despesa més gran dins la cistella de frescos dels espanyols (36%).
En aquest sentit, el Baròmetre reconeix que el 84,6% dels enquestats estan reduint el consum de peix i marisc frescos, seguit per la carn fresca (64,8%), fruites (30,9%), verdures i hortalisses ( 23,6%) i ous frescos (13,8%).
Sobre els llocs de compra, el 62% d’aquests productes comercialitzats a Espanya es van vendre a supermercats o hipermercats perquè és un establiment de proximitat.