Anafric demana al Govern “sentit comú” per rebaixar l’IVA als productes carnis

La asociación empresarial cárnica, Anafric, vuelve a pedir al Gobierno una demostración de ‘sentido común’ para rebajar el IVA a los productos cárnicos. “Esta petición la venimos solicitando desde 2022 y ahora resulta que Portugal se ha avanzado y nos da la razón”, explica José Friguls, presidente de Anafric.  “Esperemos que el Gobierno siga el ejemplo”.

 

 

Aquestes declaracions sorgeixen a conseqüència de la mesura del Govern portuguès, liderat pel primer ministre, el socialista António Costa, d’eliminar completament l’IVA a aliments bàsics.

Es tracta d’una mesura anomenada IVA Zero, com destaca el Govern portuguès a la seva pàgina web, que elimina l’IVA, entre altres aliments, a productes carnis com el porc, el pollastre, el gall dindi, la carn de boví i el peix, com el bacallà, la sardina, el lluç o el verat. Segons destaca el Govern tripartit de Portugal: “Els productes s’han escollit tenint en compte la cistella d’aliments saludables del Ministeri de Sanitat i les dades de les empreses distribuïdores sobre els productes més consumits pels portuguesos”. La mesura estarà operativa fins al mes doctubre.

Tenint en compte la mesura del Govern lusità, des d’Anafric insisteixen que “no estem demanant l’impossible. Sol·licitem una rebaixa al 4%, no eliminar completament l’IVA com s’ha fet al país veí”, explica José Friguls.

Per Anafric, “la mesura ajudarà a pal·liar els efectes de la inflació sobre la renda de les famílies”.

 

Les dades de l’enquesta avalen el suport a la rebaixa per part dels consumidors

L’enquesta global que Anafric va posar en marxa a finals de gener amb l’objectiu d’argumentar si la població espanyola recolzaria la petició de la rebaixa de l’IVA, mostren unes dades en què el 58,6% de la població estaria d’acord a rebaixar el IVA a un 4%; el 40,3% és partidari d’eliminar totalment l’IVA i l’1,1% creu que cal deixar l’IVA com està.

És a dir, el 98,9% de les persones és partidària d’aplicar una rebaixa a l’IVA dels productes carnis o bé d’eliminar-lo completament.

Les dades comptabilitzades de l’enquesta sobre el consum de carn a la setmana també són molt significatives. El repartiment de les més de 4.000 respostes és el següent:

  • El 25,2% consumeix 7 dies a la setmana.
  • El 48,3% de la població consumeix 4 o 5 dies per setmana.
  • El 20,35% consumeix 3 dies a la setmana.
  • El 6% consumeix 1 o 2 dies a la setmana.
  • El 0,2%, rarament consumeix o mai no ho fa.

 

L’enquesta d’Anafric ha comptat amb el suport de diverses entitats, entre elles: Interovic, Interporc i Provacuno; gremis com Cedecarn o Gremi Carnissers Xarcuters i Aviram de Barcelona i Comarques; empreses del sector; associacions agràries com ASAJA o Cooperatives Agràries; organitzacions del sector com Asoprovac o cooperatives líders en el sector, entitats que han ajudat a fer difusió de la iniciativa.

ÚLTIMES NOTÍCIES

El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació global de 4.163 milions d’euros i es va posicionar com el primer grup empresarial del sector de l’alimentació a Espanya. Una part molt significativa d’aquesta activitat es concentra a Aragó, on la companyia va assolir una facturació de 904 milions d’euros, cosa que representa el 21,7% del total del grup. Aquesta aposta estratègica per la regió es tradueix en una sòlida implantació industrial, amb sis fàbriques i un centre logístic distribuïts a diferents localitats aragoneses. Presència industrial a Aragó La companyia compta amb una planta de pinsos i un escorxador de porcí a Ejea de los Caballeros, una fàbrica de farina a Tardienta, una incubadora avícola a Sástago, una planta de processament de subproductes a Mercazaragoza i un assecador i comercialitzadora de pernil a Calamocha. Aquesta xarxa de centres genera més de 2.360 llocs de treball directes a la comunitat. Inversió i eficiència productiva Durant el 2024, Grup Vall Companys va destinar més de 8,2 milions d’euros a noves inversions a Aragó, amb l’objectiu de modernitzar les instal·lacions, millorar l’eficiència energètica i incorporar tecnologies d’última generació. Destaca la inversió realitzada a Calamocha, on s’han instal·lat plaques solars i calderes de biomassa, i s’hi ha incorporat tecnologia d’altes pressions per garantir la competitivitat als mercats internacionals. També s’han executat millores importants a Ejea i Mercazaragoza, amb un fort component en autoconsum energètic. Aragó, eix de l’economia circular del Grup La comunitat aragonesa també s’ha convertit en el centre neuràlgic dels projectes d’economia circular del grup. Entre ells, el desenvolupament de Biovall Heparine Science en col·laboració amb Bioibèrica, per a la producció d’heparina a partir de mucosa porcina, i l’ampliació de VEOS Ibèrica, a Monzón, especialitzada en la transformació de sang porcina en ingredients proteics. Aquest darrer projecte preveu una inversió superior a 71 milions d’euros, amb la incorporació de línies de producció per a col·lagen i plasma destinats al consum humà. Talent, formació i projecció internacional L’aposta pel talent local i la formació contínua és un altre dels pilars del grup, que compta amb més de 200 convenis amb universitats i centres de formació professional, molts a Aragó. El 2024, Vall Companys va invertir més de 480.000 euros en formació interna, cosa que li ha valgut el reconeixement com a TOP Employer per cinquè any consecutiu. En paral·lel, el grup manté la seva projecció internacional a Amèrica Llatina, on des del 2017 ha desenvolupat aliances a països com Perú, Colòmbia, Mèxic, Uruguai i Brasil, fomentant la producció local i generant noves oportunitats professionals per al seu equip. Enviar comentarios Paneles laterales Historial Guardado Resultados de traducción disponibles
El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació […]
Veure més

Col·laboradors