El clúster de la marroquineria d’Ubrique i Leather Cluster Barcelona intensifiquen la col·laboració

Coincidint amb la celebració de l’edició de tardor del festival de moda REC.0, una delegació del poble gadità d’Ubrique, aquest mes de novembre ha estat a Igualada per visitar Leather Cluster Barcelona. Durant la seva estada a Igualada, s’han mantingut reunions per compartir coneixement entre els dos clústers i aprofundir en la col·laboració en àmbits que van des de la investigació i la innovació, la sostenibilitat, l’economia circular, la formació o la comunicació amb el consumidor final.

 

 

Encapçalada pel seu alcalde, José Mario Casillas, l’expedició d’Ubrique ha estat formada pels quatre tinents d’alcalde de l’Ajuntament, José Antonio Bautista, Marian Moreno, Daniel Domínguez i Francisco d’Assís, Carmen Moreno i Juan Nuñez, secretària general i vicepresident de la CEC (Confederació d’Empresaris de Cadis), Pepe Montiel president d’Asopiel (Associació d’Empresaris de la Pell d’Ubrique) i Cristóbal de Piña i Javier Gallego, president i gerent del centre tecnològic de la pell, Movex.

 

Els dos clústers s’han citat per mantenir reunions i estudiar sinergies en matèria de comunicació a tota la societat

 

 

Amb el títol “Diàleg sobre els reptes de futur del sector de la pell. Ubrique i Igualada dues poblacions miracle” ha tingut lloc un debat-tertúlia amb els següents ponents: Carmen Romero, de la CEC; Cristóbal de Piña i Javier Gallego de Movex; Josep Sont, vicepresident d’ASEFMA (Associació Espanyola de Fabricants de Marroquineria) i Xavier Badia i Jordi Vidal de Leather Cluster Barcelona.

 

 

Valor cultural i immaterial

La taula rodona ha generat un diàleg interessant ple d’inspiració i aprenentatge mutu, on s’han compartit experiències i visions sobre com posar en valor el patrimoni cultural immaterial acumulat pels professionals dels dos clústers, sobre els motius que expliquen perquè després de segles el sector de la pell segueix sent un dels motors de creixement d’Ubrique i Igualada i les seves àrees d’influència, o com millorar la imatge de la pell i la indústria de cara als consumidors.

Sobre aquest darrer tema, la comunicació del sector de la pell a tota l’opinió pública, s’han citat els dos clústers per mantenir reunions ben aviat per estudiar sinèrgies i possibles col·laboracions amb accions i missatges concrets que arribin a tota la societat.

 

Col·laboradors