El pernil ibèric està de moda a la Xina. Les dades globals d’exportació de Pernils i Paletes Curats així ho revelen. Els primers onze mesos del 2022 han experimentat un creixement superior al 35% respecte a l’any mateix període de l’any anterior.
En aquest context, la Interprofessional del Porc Ibèric (ASICI), amb el suport de la UE, inicia un segon any fructífer de la campanya “Pernils Ibèrics d’Espanya, Ambaixadors d’Europa al Món” a la Xina. Un projecte mundial de formació, educació i informació al voltant del pernil ibèric que, un any més, pretén reforçar la capacitat d’internacionalització de les empreses del sector, millorant la visibilitat i el posicionament dels pernils ibèrics en mercats tan rellevants com el xinès.
Així mateix, aquesta ambiciosa iniciativa pretén despertar el “Sentit Ibèric” a més de 300 milions de consumidors de països tan rellevants com França, Alemanya, Mèxic o Espanya, a més de la Xina.
50 anys de les relacions Xina-Espanya
L’esdeveniment de presentació, celebrat a l’emblemàtica seu de l’Institut Cervantes de la ciutat Pequín, ha comptat amb la participació inestimable de la Segona Prefectura de l’Ambaixada d’Espanya a la Xina, Julio Herráiz, amb l’ambaixador de la Unió Europea a la Xina, Jorge Toledo, i altres personalitats diplomàtiques rellevants a la destinació, a més de comptar amb la presència d’Antonio Prieto, president de la Interprofessional, i Jesús Pérez, director de comunicació d’ASICI.
Precisament aquest esdeveniment té lloc quan es compleix el 50è aniversari de les relacions diplomàtiques entre la Xina i Espanya.