Beyond Meat no podrà fer servir la seva marca per a la venda d’anàlegs carnis a la UE

L’Oficina de Propietat Intel·lectual de la Unió Europea (EUIPO) va emetre el 7 de maig passat una decisió per cancel·lar parcialment l’ús de la marca figurativa de Beyond Meat per a la comercialització de productes substitutius de la carn elaborats a base de proteïnes vegetals. És una resposta a un litigi iniciat per Interveb, l’organització interprofessional de la carn de boví a França.

 

 

Tot i això, la marca de Beyond Meat sí que podrà continuar aplicant-se a altres productes d’aquestes categories snacks a base de fruits secs, cereals, plats preparats a partir de verdures i vegetals, etc.

La decisió de l’EUIPO es recolza en els arguments aportats per Interveb, que assenyalen que el logotip de la marca representa una vaca amb una capa sobre un fons verd, l’aplicació dels quals pot ser interpretat pels consumidors com a producte elaborat a base de carn d’animal . “Aquest no es pot utilitzar de manera no enganyosa per a cap producte que no sigui carn o llet o estigui compost principalment de carn o llet. El logotip representat proporciona informació contradictòria amb tots aquells productes presentats com a substituts de la carn o dels lactis, però també amb productes que no estan compostos principalment de carn o lactis”, exposa la resolució.

 

Més informació

 

 

Col·laboradors